Prezentace materiálu
Dejte si záležet na prezentaci svého materiálu. To, jaký má materiál název, popis nebo obrázky, to všechno kromě ceny rozhoduje o tom, jestli si zákazník materiál koupí nebo ne. Pojďme se na jednotlivé části prezentace zaměřit podrobněji. Seřadili jsme je pro vás z pohledu zákazníka od nejdůležitějších.
Název materiálu
Název materiálu je společně s náhledovým obrázkem to první, co zákazník uvidí. Správně zvolený název rozhoduje o tom, jestli si zákazník materiál rozklikne, aby se mohl dozvědět více informací.
Při vymýšlení názvu se nevyplácí být příliš kreativní. Děláte kartičky? Dejte do názvu kartičky. Děláte materiál na násobení? Dejte do názvu násobení. Jedině tak bude materiál pro zákazníky snadno dohledatelný.
Tipy k názvu materiálu:
Pod jakými slovy byste svůj materiál hledali vy? Použijte je do názvu.
Vyhněte se složité interpunkci
Snažte se, aby byl název jasný, přímočarý a ne příliš dlouhý
Náhledový obrázek
Pokud zákazníky náhledový obrázek vašeho materiálu nezaujme na první pohled, materiál ani nerozkliknou a hledají dál. Proto je důležité věnovat náhledovému obrázku péči.
Zde můžete vidět několik náhledových obrázků pro inspiraci.
Při tvorbě náhledového obrázku se držte osvědčených rad:
Obrázek má čtvercový formát (využijete tak místo pro náhledový obrázek naplno)
Přímo v obrázku je výrazný nadpis materiálu
Vypíchněte v obrázku hlavní charakteristiky materiálu
Použijte reálné fotky nebo obrázky, které charakterizují materiál
Inspirujte se u jiných autorů (v česku i zahraničí) a najděte si svůj vlastní styl
Pro víc informací se podívejte na naše video Tipy & triky | 5. Jak na náhledový obrázek?
Galerie obrázků
Zákaznící jsou tak trošku líní číst a než se pustí do čtení popisu materiálů, proklikají si galerii obrázků. Ta může obsahovat ukázky materiálu, ale také fotky například z použití ve vaší výuce, to materiálu dodá na důvěryhodnosti a atraktivitě.
Pro ty z vás, kteří chtějí vědět víc, jsme připravili video o tom, proč je galerie obrázků tak důležitá.
Popis materiálu
K popisu materiálu se zákazník dostane, jakmile ho zaujme název, náhledový obrázek a galerie obrázků. To ale neznamená, že můžete popis odbýt. I ten rozhoduje o tom, jestli si zákazník materiál koupí.
V momentě, kdy si popis začne číst, máte částečně vyhráno. Teď už jen proměnit čtenáře popisku ve vašeho zákazníka. Jak? Perfektním popisem.
Co by měl perfektní popis obsahovat?
Popište přesně, o čem materiál je a co všechno obsahuje (počet stran, počet aktivit, cokoli, co lze kvantifikovat)
Napište, proč jste produkt vyrobili, jaký byl váš záměr
Jaký je za materiálem příběh
Pro koho je materiál vhodný? (celá třída, skupina, pár, pro rychlíky)
Jestli lze materiál využít opakovaně
Kolik času zabere příprava do hodiny s tímto materiálem
Nějaké metodické pokyny, co se osvědčilo, čeho se vyvarovat, jak materiál používat
Zkrátka se vžijte do role učitele, který má konkrétní problém a hledá řešení. A tím řešením je váš materiál.
💡 Využijte formátování, ať je popis přehledný a čitelný. Který ze dvou popisů níže se vám čte lépe?
Několik ukázek popisů - co se povedlo?
Miriam Hejzlarová - Co by děti raději?
dobře strukturované
ochutnávka tipů na aktivity, jak s kartičkami pracovat
Lucie Šimků - Grafomotorické listy - Vánoce
strukturovaný obsah
odkazy na příbuzné materiály
Alena Gondeková - Velká vánoční perníková kniha aktivit
video - živá ukázka, která se nedá zkopírovat
návod poskytne dobrou představu, jak materiál použít
velmi podrobný návod není na škodu, protože hlavní hodnota spočívá v šifrovníku
Ivana Hrubá Eliášová - Najdi a oprav chyby - mluvnická cvičení
strukturovaný obsah
ukázka z materiálu
odkaz na další materiály
Irena Hubená - Pochvalné a info náramky
konkrétní seznam náramků - zákazník přesně ví, co dostane
hodnota spočívá v usnadnění tvorby náramků