Průvodní list - jak pracovat s materiálem?
Představte si, že nebudete ve škole a má za vás zaskočit kolegyně. Chcete, aby s dětmi dělala právě tuto aktivitu (materiál, který prodáváte), ale chcete ji zatěžovat co nejméně. Co všechno jí musíte předat, aby s co nejmenším úsilím mohla danou aktivitu s dětmi zrealizovat?
Co je průvodní list?
Je to popsaný návod, jak s materiálem pracovat. Obsahuje metodiku a další praktické tipy, jak materiál používat. Nenechte své zákazníky tápat. Neprodáváte totiž jen samotný materiál, ale především zkušenost.
Průvodní list vložte na úvod svého materiálu. Popište v něm, jak jste materiál zamýšleli, jak s ním pracujete a co se vám osvědčilo. Mnozí zákazníci nejvíce oceňují právě to, že od autora, který má materiál v praxi vyzkoušený, dostanou "full-servis" a nemusí už dohledávat jakékoliv další informace (byť jen na stránce produktu) nebo vymýšlet, co s danými listy dál dělat.
Co přesně můžete uvést v průvodním listě, najdete níže na stránce, společně s konkrétními příklady, jak by mohl takový průvodní list vypadat.
Proč psát průvodní list?
Prodáváte především svou zkušenost, nikoliv pouze vytvořený materiál. I když vám přijde, že je vše jasné, tak opravdu není. Každý má jinou úroveň zkušeností a vstupních znalostí. A i ti sebezkušenější učitelé si rádi přečtou, jak práci s materiálem zamýšlel jeho autor.
Je to váš prostor pro komunikaci se a zákazníkem a navázání vztahu. Využijte toho. Materiál není něco anonymního, co si stáhl z internetu, ale vytvořil ho konkrétní autor. Když se bude materiál zákazníkovi líbit, vzpomene si na vás a bude od vás hledat i další tvorbu.
Pokud je metodika jen stručně napsaná v popisu materiálu na Učitelnici, pro zákazníka je složité a zdlouhavé si ji dohledávat. Je to podobné, jako když si něco objednáte z eshopu. Přijde vám to domů a chcete tam mít návod (pokud potřebujete). Ne znova dohledávat stránku, ze které jste produkt objednali.
Je to první věc, kterou zákazník po otevření materiálu uvidí. Máte možnost ho seznámit s materiálem po svém, aby ho používal tak, jak jste zamýšleli. Usnadněte mu práci a proveďte ho materiálem. V průvodním listu můžete i upozornit na licenční podmínky a zákaz sdílení. Pirátství se vyhnout nejde, ale když to tam máte vyloženě napsané, tak se nad tím mnoho lidí alespoň zamyslí.
💡 Perfektně napsaný průvodní list zvýší vaši kredibilitu a spokojenost zákazníků, kteří si rádi koupí i další vaše materiály.
Co může průvodní list všechno obsahovat?
Poděkování za zakoupení produktu (navažte se zákazníkem vztah).
Informaci o právech a licenčních podmínkách, co se s materiálem smí a nesmí (kopírování, sdílení).
Popis produktu a váš záměr s ním - co bylo cílem?
Tipy na aktivity, které s produktem lze dělat.
Výzva ke zpětné vazbě, abyste mohli produkt vylepšovat.
Můžete přidat ještě emailový kontakt na sebe a cokoliv dalšího, čím zákazníkovi usnadníte práci.